Copywriting

Możliwe, że na co dzień czytasz wiele tekstów ofertowych lub reklamowych, ale nawet nie uświadamiasz sobie, że tworzy je osoba zwana copywriterem. Czym jest copywriting i dlaczego w ogóle jest Ci on potrzebny?
copywriting - pisanie tekstów na strony www

Copywriting – co to jest?

Copywriting to przygotowywanie tekstów, które wykorzystywane są w materiałach promocyjnych oraz kanałach komunikacji. Copywriting obejmuje zatem zarówno treści na ulotkach, billboardach, broszurach ofertowych, jak i artykuły blogowe, artykuły do gazet, scenariusze spotów reklamowych czy content znajdujący się na stronie internetowej firmy lub na jej profilach w social media. Może wydawać się, że copywriting ogranicza się do formułowania treści. Trzeba jednak wiedzieć, że praca copywritera wymaga wielu różnorodnych umiejętności oraz wiedzy. Nienaganna polszczyzna, poprawność językowa, znajomość zasad SEO, technik wpływu społecznego, psychologii sprzedaży, strategii marketingowych – to tylko niektóre z umiejętności, które dobry copywriter powinien posiadać. Wzorowy copywriter to marketingowiec, psycholog, analityk SEO i polonista w jednej osobie.

Copywriting – jaki ma cel?

Treść od zawsze miała charakter informacyjny. W copywritingu dodatkowo ma jeszcze przede wszystkim funkcję:
  • reklamową – tekst musi przyciągać uwagę czytelnika oraz prezentować korzyści płynące z zakupu produktu lub skorzystania z usługi,
  • perswazyjną – tekst musi przekonywać do podjęcia określonego działania,
  • pozycjonującą – tekst napisany zgodnie z zasadami optymalizacji zapewnia stronie internetowej wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania, które pojawiają się po wpisaniu dowolnego słowa lub frazy w wyszukiwarkę internetową. Istotny jest przy tym dobór słów kluczowych oraz ich odpowiednie nagromadzenie i rozlokowanie w treści. Profesjonalni copywriterzy często wykorzystują do tego specjalne narzędzia SEO.
tworzenie tekstów na stronę internetową

Copywriting – dlaczego go potrzebujesz?

To, że potrzebujesz copywritingu, nie ulega najmniejszej wątpliwości. W obecnych czasach musisz liczyć się z tym, że sieć stanowi główne źródło informacji o ofercie Twojej firmy. Aby wyróżnić się wśród konkurencji musisz zainwestować w dobre teksty. Ich celem będzie nie tylko przedstawienie zalet produktu bądź usługi, ale również umiejętne wpłynięcie na potencjalnego klienta, np. poprzez takie zabiegi jak storytelling. Dobry copywriting cechuje się również odpowiednim dostosowaniem treści do grupy odbiorców. Inaczej bowiem powinien brzmieć tekst skierowany do mężczyzn, kobiet, ludzi młodych czy osób starszych. Profesjonalny copywriting jest w stanie pozytywnie wpłynąć na pozycjonowanie Twojej witryny, dzięki czemu będzie ona łatwiej zauważalna w wynikach wyszukiwania i odwiedzi ją większa liczba osób potencjalnie zainteresowanych tym, co oferujesz. Nie trzeba chyba dopowiadać, że w dalszej perspektywie przekłada się to na wyższe zyski ze sprzedaży.
Nasi profesjonalni copywriterzy z przyjemnością przygotują dla Ciebie wszelkie rodzaje tekstów. Chętnie przyjmiemy pojedyncze zlecenia, jak i podejmiemy się stałej współpracy w zakresie zapewniania wszelkich treści na potrzeby Twojej firmy. Gwarantujemy szybkie terminy realizacji oraz dbałość o odpowiednie dostosowanie treści zarówno pod kątem SEO, jaki pod względem atrakcyjnego przekazu. Napisz do nas: [email protected] lub zadzwoń: 690 001 951.
W Finepages zajmujemy się również pozycjonowaniem stron internetowych - sprawdź.

Kontakt

Napisz do nas



logo finepages
© Copyright 2020 Finepages. All rights reserved.
facebook-squarephonefacebookinstagramat linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram